ניהול של עסק הינו דבר מורכב ולעיתים לא פשוט אשר דורש מבעלי העסק כישורים שונים ומיומנויות מגוונות. חלק משמעותי מניהול עסק דורש השקעה כספית בדברים שונים חיוניים לעסק כאשר תמיד יש דילמות והתלבטויות במה נכון להשקיע ובמה פחות, מה גובה ההשקעה שהוא הגיוני ומה לא הגיוני וכדומה. אחד מהדברים אשר נכון לכל עסק להשקיע בו זה מערכת CRM.
מה זה מערכת CRM ולמה היא חשובה לכל בית עסק
מערכת CRM היא מערכת ניהול קשרי לקוחות חכמה המרכזת בתוכה מידע מאוד חשוב בנוגע ללקוחות ובכלל בכל מה שקשור להתנהלות העסק. המערכת מרכזת מידע אישי ומלא עבור כל לקוח הלך מפרטיו האישיים, איזה מוצרים רכש ובאיזה סכומים, האם היו תלונות ובמידה וכן על מה, מי טיפל ואיך נסגר, הצעות שקיבל בעבר לגבי שירותים ומוצרים נוספים ועוד. כמו כן היא מרכזת מידע על לידים שונים, מהיכן הגיעו, במה התעניינו, מי טיפל בכל אחד מהם ומה היו התוצאות וכדומה. המערכת היא חכמה ומתנהלת באופן אוטומטי מה שאומר ששיחות שבוצעו עם לקוחות בווטאספ או באמצעות מיילים ישמרו בתיק הלקוח באופן אוטומטי, חיוב שנעשה במערכת בכרטיס אשראי מיד לאחר החיוב תופק באופן אוטומטי חשבונית מס/ קבלה, מנוי שמתחדש בכל חודש או רבעון המערכת תעשה את החידוש באופן אוטומטי ועוד שלל פונקציות ודברים אותם מציעה המערכת.
האם השקעה במערכת CRM באמת משתלמת?
במילה אחת, כן. השקעה במערכת CRM היא אחת מההשקעות החכמות ביותר שבעל עסק יכול לעשות עבור העסק שלו, השקעה שההחזר שלה יהיה מהיר יחסית, השקעה שפשוט שווה כל שקל ויש לכך מספר סיבות. אחת הסיבות היא שמדובר במערכת המותאמת נקודתית לעסק ולצרכים שלו, בנוסף מדובר על מערכת אשר עושה דברים רבים בצורה אוטומטית מה שדורש פחות כוח אדם וחוסך כסף, סיבה נוספת היא שניתן להפיק דוחות בכל רגע ורגע נתון ועל סמך המידע לפעול בצורה שונה כך שאם ישנו אפיק מסוים בו משקיעים זמן יקר שאינו מביא תוצאות רצויות, אפשר לנתב את הזמן שמושקע שם למקום אחר שיהיה יותר אפקטיבי. המערכת מסייעת לחסוך משאבים יקרים שכן אין צורך להחזיק שרתים מיוחדים, אין צורך לבצע תהליכים יזומים של גיבוי, לא צריך אנשי מקצוע מיוחדים. המערכת מאפשרת לעשות מהלכים שיווקיים על ידי אימיילים, ווטאספ, SMS ועוד, מהלכים אשר עוזרים לגייס לקוחות חדשים ולהגדיל מכירות גם ללקוחות קיימים.