איך תדעו בכמה צעדים פשוטים איזו תוכנת CRM מתאימה לעסק שלכם

תוכנת CRM

שיתוף ברשתות

תוכן עניינים

השלב בו אתם צריכים לבחור מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM), הוא שלב קריטי לעסק שלכם.

יש אין ספור אפשרויות בחירה, שלכל אחת מהן כלים ותכונות שונות שלאו דווקא יתאימו לכם, אבל אנחנו כאן כדי לכוון אתכם לבחירה שתתאים בצורה מושלמת לעסק שלכם.

ישנם כמה משתנים חשובים שכדאי לכם לקחת בחשבון רגע לפני שאתם צוללים לתוך עולם האפשרויות הגדול של תוכנות ה-CRM לניהול שירות לקוחות.
מבטיחים לכם שאחרי קריאה מעמיקה תהיו מוכנים להתחיל בחיפוש אחר תוכנת ה-CRM לעסק שלכם!

1. גבשו את היעדים שלכם

כדי לבחור תוכנת CRM בצורה נכונה אתם צריכים להבין איזו בעיה אתם מנסים לפתור באמצעותה.

דרגו את היעדים הבאים לפי רמת חשיבותם לעסק שלכם על מנת שתוכלו לקבוע איזה תוכנת CRM תהיה היעילה ביותר עבורכם:

  • מעקב אחר לידים ופעילותם
  • מעקב אחר בסיס הלקוחות
  • מעקב אחר הזדמנויות ושיעורי סגירה
  • ניהול יחסים שותף עם צוות העובדים
  • יצירת דיווחים מותאמים אישית
  • ארגון פעולות עסקיות
  • הגדלת הרווחים בעסק
  • הגדלה של פרודוקטיביות העובדים

2. הבנה מעמיקה של הטמעת המערכת

זהו מרכיב חשוב ביותר לכן שימו לב! בכל פעם שאתם נחשפים לתוכנה חדשה תהיה לכם תקופת הטמעה על מנת שתוכלו להבין את היישום בו אתם משתמשים. ישנם מקרים בהם תצטרכו עזרה של גורם חיצוני שייעץ לכם או יעזור לכם להטמיע את המערכת.

אבל גם אם לא תעשו שימוש בגורם חיצוני וכביכול תחסכו בעלויות, עדיין יהיו לכם עלויות הקשורות להעלאת הנתונים למערכת ולימוד צוות העובדים לעבוד עם המערכת. הטמעת התוכנה אכן יכולה להוביל לעלויות משמעותיות, גם מבחינת ההתחייבויות הנוכחיות של צוות העובדים שלכם, אך אין זה אומר שעליכם להמעיט בחשיבותה של ההטמעה.

3. שתפו את צוות המכירות שלכם

לא משנה איזו מערכת תבחרו לעבוד איתה, תמיד יהיו חברי צוות שיתנגדו לרעיון מפני שהם עלולים להרגיש מאויימים מהשינוי שהחלטתם להכניס לשגרת העבודה שלהם, הם מאמינים כי אם יוותרו על פרטי הקשר של לקוחותיהם הם מסכנים את עמדתם מולם.

המפתח לבעיה זו, הוא לשתף את אנשי המכירות שלכם שהם אינם הולכים לאבד או להסתכן בשיתוף לקוחותיהם עם שאר אנשי המכירות, לכל אחד מהם יהיה את הקשר האישי שלו עם לקוחותיו.

כלומר, שיתוף צוות המכירות בתהליך בחירת תוכנת CRM לחנויות און ליין הוא צעד הכרחי, שיגרום להם להרגיש פחות מאויימים מהמערכת ואף יקבלו אותה בשמחה! 

*טיפ מאיתנו*

ככל שלעובדים שלכם תהיה מעורבות גדולה יותר בבחירה של כלי עבודה חדש, כך תגדילו את הסיכוי שיאמצו אותו ויעזרו גם לשאר אנשי הצוות לאמץ אותו.

4. הבינו את מידת הניידות של התוכנה

מיום ליום אנו הופכים לניידים יותר. צוות המכירות שלכם ככל הנראה יהיה נייד ויעשה שימוש במגוון רחב של מכשירים, מטלפונים לטאבלטים ואפילו מחשבים ניידים, על מנת לגשת לתוכנת ה-CRM החדשה שלכם. לכן, עליכם לחפש תוכנה התומכת במגוון רחב של התקני רשת.

בנוסף, זכרו כי אנשי המכירות הם בדרך כלל הראשונים שמאמצים טכנולוגיות. לכן, תרצו תוכנה שתתעדכן באופן קבוע ותישאר מעודכנת עם טכנולוגיות חדשות.

5. העריך את התהליכים העסקיים שלך

כל תוכנת CRM נוצרת מתוך מחשבה על מספר רב של תהליכים עסקיים, כשלכל עסק יש את התהליכים העסקיים האופיינים לו- זה מה שמבדיל אותנו מהמתחרים שלנו לבסוף.

לכן, חשוב שתוכנת ה-CRM לעסקים בנוניים שתבחרו תהיה גמישה מספיק בכדי להתמודד עם התהליכים העסקיים שלכם.

כמו כן, אתם לא רוצים להגיע למצב שבו תחליפו את התוכנה שבחרתם, אתם תרצו שתוכנת ה-CRM תגדל יחד עם העסק שלכם ושתוכלו להתאים אותה לפי הצורך שלכם.

6.בדקו את התאמת המערכת לתוכנה הנוכחית שלכם

בעוד שהתאמה למערכות שונות הופכת לבעייתית פחות, יותר ויותר יישומים מחוברים באמצעות ממשקי API. אתם תרצו עדיין לבדוק שתוכנת ה-CRM שתבחרו תוכלו להתממשק בקלות עם יישומים אחרים שכבר קיימים אצלכם. במידה ותצטרכו עזרה בחיבור המערכת שלכם באמצעות ממשקי API, חפשו פלטפורמה שתוכל למזג את המערכות שלכם על מנת לפשט את תהליך ארגון הנתונים שלכם.

7. התעמקו כמה שיותר בתקופת ניסיון התוכנה

וודאו שאכן אתם מקבלים גישה לתקופת הניסיון של התוכנה אותה בחרתם והכי חשוב, השתמשו בה באמת!

זו ההזדמנות שלכם לבדוק אותה מכל הבחינות, את היתרונות שלה, את החסרונות שלה ולראות כמה היא באמת מתאימה לצרכי העסק שלכם.

ברוב המקרים, אנשים יבקשו גישה לתקופת ניסיון, אבל יעניקו רק מבט קצר וכבר יחליטו שהם מעוניינים לעבוד איתה. כמו שאומרים, החיפזון מהשטן, קחו את הזמן כשזה נוגע לבדיקת תוכנת ה-CRM לעסקים קטנים שלכם, זה יחסוך לכם המון זמן בהמשך.

8. בדוק את יכולות הדיווח 

נכון שיש הרבה פונקציות בתוכנת ה-CRM שנחמד שיהיו, אבל הפונקציה של יצירת דוחות וניתוח מידע הן אלו שבאמת יכולות לעזור לכם להתעלות על המתחרים שלכם. יכולת ההתאמה האישית של הדוחות על סמך הנתונים שלכם, שיציגו את היעדים, המכירות בפועל, ההפסדים והכי חשוב את הפוטנציאל במקומות שתוכלו לגלות רק כשתצפו בנתונים. כלומר, לעיתים תחשבו שהתהליכים שעשיתם יעילים, אך בפועל הנתונים יראו לכם אחרת.

מה שחשוב לכם זה שאנשי הצוות בחברה יזינו את הנתונים באופן שתוכלו להשתמש בהם! לכן צריך לבדוק שהמערכת גמישה לחלוטין בקביעה ועריכה של שדות באופן מודולרי שיתאים לעסק – כמובן שניתן בהתאם להפיק דוחות מודולורים שכוללים את כל הנתונים שרק תרצו.

זכרו! בחירת תוכנת CRM הנכונה לעסק שלכם, היא תהליך חשוב ולעיתים ארוך מאוד. השיקולים שהצגנו עד כה יעזרו לכם לקבל החלטות נבונות כאשר תתחילו במחקר על תוכנות CRM לעסק שלכם.

אתם רוצים לבחור את התוכנה הטובה והמתאימה ביותר למודל העסקי שלכם, כיוון שתוכנת CRM לארגונים גדולים נכונה תעזור לעסק שלך לצמוח!

פתחו עכשיו משתמש בחינם.

14 יום ניסיון חינם | לא צריך להשאיר כרטיס אשראי

פוסטים נוספים

ניהול קשרי לקוחות
כללי

שימוש במערכת ניהול קשרי לקוחות

אחד הדברים החשובים ביותר בניהול עסק הוא דאגה ללקוחות שלכם. למעשה מדובר בדבר החשוב ביותר המשפיע על הצלחת העסק. התשתיות שלכם עשויות להיות לא מוכנות