עסקים קיימים כדי להרוויח, רווח מגיע מלקוחות משלמים וכדי שיהיו לקוחות צריך לגייס אותם. יש דרכים שונות לאיתור וגיוס לקוחות חלק מהם זה על ידי פרסומים שונים בעיתונות, רשתות חברתיות, מגזינים ועוד, חלק זה באמצעות אתר אינטרנט וקידום במנועי חיפוש כמו גוגל, עוד דרך זה על ידי חבר מביא חבר ועוד שלל דרכים רבות ומגוונות המשתנות מעסק לעסק ומתחום לתחום. בסופו של דבר נאספים נתונים משלל המקורות, נתונים על לקוחות פוטנציאלים שאיתם צריך לעבוד, זאת אומרת ליזום קשר כלשהו עם אותם לקוחות פוטנציאלים ולעניין אותם במוצר או בשירות. כדי שכל יעשה בצורה מסודרת ואדם לא יקבל שיחה או מייל מספר פעמים בעוד שאחר לא יקבל שום פניה, נכון וראוי לבצע את כל התקשורת בצורה מסודרת תוך כדי מעקב על מה נעשה.
למה יש חשיבות למעקב אחרי לידים ועסקאות בארגון?
ביצוע ניהול ומעקב מסודר אחרי לידים ועסקאות אומר שיודעים בכל רגע ורגע נתון מה קורה עם כל לקוח פוטנציאלי, האם יצרו איתו קשר, במידה וכן איזה דברים עלו ומה נסגר, האם צריך לחזור אליו ואם כן מתי, מי טיפל בו וכדומה. המעקב המסודר עוזר בשני דברים עיקריים, האחד זה וידוא כי אכן נוצר קשר עם כל לקוח פוטנציאלי, והשני הוא שיודעים מה היה הלך הרוח של כל אדם עמו נוצר קשר כך שאפשר לחזור אליו אחרי פרק זמן מסוים עם הצעה נוספת, מידע נוסף ועוד ובכך להגדיל סיכוי לסגור עסקאות, זהו דבר אשר ניתן ואף מומלץ לעשות בעזרת מערכת CRM עסקים בנונים.
מה יתרונות מערכת CRM בכל מה שקשור למעקב לידים וסגירת עסקאות?
מערכת CRM היא מערכת לניהול לקוחות, כאשר במקרה של מעקב אחרי לידים היא מרכזת מידע על כל הלקוחות הפוטנציאלים, מידע שמגיע ממקורות שונים למשל דף נחיתה או אתר אינטרנט, רשת חברתית כזו או אחרת ועוד, היא מאגדת במקום אחד את כל הנתונים הגולמיים מצד אחד ונתונים על לקוחות איתם נעשה תהליך כלשהו ומה נעשה. היתרון העיקרי של ניהול מעקב לידים ועסקות במערכת CRM למכללות ובתי ספר הוא ריכוז של כל המידע במקום אחד, האפשרות להפיק דו”חות שונים לפי פרמטרים שונים ולקבל מידע מפולח ומדויק, מידע שעוזר להחליט מה הדרך הנכונה לפעול בכל רגע ורגע נתון מול לקוח כזה או אחר, לאיזה לקוחות לא כדאי לחזור שוב, לפחות בשלב זה, מה שעוזר להגדיל את סיכוי סגירת העסקאות מול כל לקוח פוטנציאלי ולהפוך אותו ללקוח קיים.