המטרה של כל עסק זה למכור כמה שיותר מוצרים ושירותים ללקוחות ולגייס לקוחות חדשים כדי לגדול ולהתפתח. אם פעם הדרך להגיע ללקוחות הייתה על ידי פרסום בעיתון או במגזין, פרסומת בטלוויזיה או על שלטי חוצות, חלוקת פליירים בתיבות דואר וכמובן פה לאוזן והפניות של חברים ומכרים, בשנים האחרונות הדברים השתנו מהותית וערוצי השיווק והפרסום העיקריים הפכו להיות בעיקר בערוצים דיגיטלים כמו רשתות חברתיות שונות, דפי נחיתה, קידום ממומן או אורגני במנועי חיפוש, פרסום באפליקציות שונות, למעשה כל מה שקשור לאינטרנט כולל שליחת אימיילים לרשימת תפוצה מה שנקרא גם ניוזלטר.
שיווק באמצעות אימיילים, מה זה אומר בדיוק?
אחד מהדברים החשובים ביותר לעסקים זה להישאר בתודעה של לקוחות, גם לקוחות קיימים וגם לקוחות פוטנציאלים אשר הביעו התעניינות בעבר ואישרו בין היתר קבלה של פרסומים ומידע על ידי הודעות אימייל, ווטסאפ, SMS וכדומה. שיווק באמצעות אימייל, מה שמוכר לרבים כניוזלטר זוהי דרך מאוד יעילה, פשוטה וזולה להישאר בתודעה של אנשים לאורך זמן. נניח ואתם יוצאים עם מוצר או שירות חדש לשוק, השקתם אתר אינטרנט חדש שדרגתם את האתר הקיים או שאתם יוצאים במבצע מיוחד לזמן מוגבל, חשוב לכם לידע גם לקוחות וגם לקוחות פוטנציאלים על כך ואחת הדרכים היא לשלוח להם הודעת אימייל עם הפרטים הרלוונטיים. זאת אומרת שהלקוח מקבל לכתובת המייל שהוא מסר אימייל מפורט המשתף אותו במידע ומציע לו לבצע רכישה, להירשם לקבלת פרטים נוספים ועוד.
מערכת CRM ככלי חכם למשלוח אימיילים שיווקיים
שליחת אימיילים יכולה להתבצע בכמה דרכים למשל ישירות מהמייל לרשימת תפוצה שהוגדרה מראש, באמצעות תוכנה או מערכת מיוחדת המותאמת לכך וגם באמצעות מערכת CRM חכמה. משלוח באמצעות מערכת CRM זהו פתרון מעולה ומומלץ שכן זוהי מערכת בעלת מספר יתרונות, למשל אפשר באמצעות המערכת לבצע מעקב מלא אחר כל הפעולות שנעשו בנוגע לאימייל שנשלח החל ממי קיבל את המייל בפועל ואיזה כתובת מייל היא שגויה או לא פעילה, מי פתח אותו, מי הקליק על מידע נוסף שהופיע במייל ועוד. המערכת מאפשרת להשתמש בתבניות קבועות או לעצב תבנית באופן עצמאי, ניתן להכין אימייל לשליחה ולתזמן את מועד המשלוח כמשהו עתידי, ניתן לצרף מסמכים או קישורים שונים המניעים לפעולה של קבלת מידע נוסף או הרשמה במידה ומדובר בקורס או סדנה, אפשר לבדוק האם האימייל שנשלח הועבר למיילים נוספים שלא היו ברשימה ועוד.