כדי שעסק יצליח הוא צריך להפיק תובנות מההחלטות השונות שהוא עושה ולשנות את מה שצריך לאורך כל הדרך, זאת אומרת להיות עם אצבע על הדופק. מרבית העסקים עובדים עם תוכנית עסקית, זה יכול להיות תוכנית ארוכת טווח או תוכנית שנתית, כאשר כל תוכנית כוללת בתוכה יעדים ומטרות בתחומים שונים בעסק כמו למשל יעדים מבחינה של גיוס לקוחות חדשים, הגדלה של היקף הפעילות של לקוחות קיימים, גיוס עובדים חדשים, פתיחה של מחלקות חדשות ועוד.
מהי החשיבות של הפקת תובנות עסקיות
המטרה של כל עסק לא משנה באיזה תחום זה להרוויח כסף מהעבודה, השירותים והמוצרים שהוא מציע לקהל הלקוחות. כדי ליצור גידול בהכנסה הוא צריך למכור יותר, לפתח עוד שירותים ומוצרים מה שאומר בשורה התחתונה להתפתח ולגדול וכדי שזה יקרה הוא צריך להציב לעצמו מטרות ויעדים וכמובן לעמוד בהם. כאשר מציבים מטרות ויעדים שונים, לעיתים זה משהו שהוא קל לביצוע ולהשגה ולעיתים זהו תהליך לא פשוט שעל ידי תובנות שונות שמופקות תוך כדי, מצליח העסק לבצע שינויים שונים בהתנהלות ולשפר את הביצועים השונים מה שמביא לעמידה במטרות וביעדים שהוצבו. הבנה של איזה מקור מביא הרבה לידים איכותיים היא חשובה כדי לא להמשיך להשקיע במקור שבסופו של דבר לא מביא לידים או שמביא לידים לא מספיק איכותיים, כאשר לקוחות רבים מתלוננים על בעיה מסוימת זה מאפשר לעצור ולפעול בצורה אחרת כדי לשנות ולשפר את המוצר או את השירות שמציעים וכדומה.
אילו כלים עוזרים להפיק תובנות עסקיות בצורה נכונה?
הפקה של תובנות עסקיות בצורה נכונה מתבססת על נתונים ועל מידע. ככל שיש יותר מידע מדויק, מפורט ומלא כך התמונה של מצב העסק הינה ברורה ומלאה יותר וכך ניתן ללמוד מה באמת קורה בעסק, גם בצורה כללית וגם לפי מחלקה, תחום, עובד, תקופות וכדומה. יש מערכות, תוכנות ואפליקציות שונות לפי תחומים ונושאים אשר ניתן להיעזר בהם כדי להפיק מידע, אך מערכת CRM שהיא מערכת ניהול לקוחות חכמה המרכזת בתוכה את המידע משלל המערכות, למעשה מאפשרת לקבל נתונים מאוד מדויקים הכוללים מידע של הכל, בלחיצת כפתור אפשר לקבל דוחות על כל דבר ודבר בעסק החל מכמות עסקאות שנסגרו, יעילות עובדים, היקף גיוס לקוחות חדשים ולעשות השוואות שונות וניתוחים שונים של המידע מה שמאפשר לדעת בדיוק מה קורה בעסק ולקבל החלטות עסקיות שעוזרות לו לגדול ולהרוויח יותר.