מכירה של מוצר או שירות לרוב לא קורית ביום אחד או ברגע אחד, מדובר על תהליך שיכול לקחת זמן מסוים מהרגע שלקוח נחשף למוצר או לשירות המוצע ועד לרגע שהוא בוחר לרכוש אותו בפועל, לעיתים הוא יוצר קשר יזום עם בית העסק ולפעמים משאיר פרטים כדי שיחזרו אליו עם פרטים נוספים.
ניהול נכון של שרשרת מכירה, איך עושים את זה
לקוחות רבים ויועצים רבים מעדיפים לבצע רכישה של מוצרים ושירותים מול נציג למרות שפעמים רבות יש ביכולתם לבצע רכישות אונליין באופן עצמאי. לצורך הרכישה הם יוצרים קשר עם מוקד המכירות ואחד מהדברים שגורמים לחוויה טובה זה מתן מענה מהיר עם מינימום המתנה על הקו, מענה שהוא אדיב ומקצועי. מעבר לכך יש לקוחות אשר משאירים פרטים לצורך יצירת קשר, פרטים המגיעים למוקד המכירות ואותו יש לנהל ולדאוג שאחד מהנציגים יחזור ללקוח בפרק זמן סביר בכדי לתת מענה לפניה. לקוח מתעניין אשר לא חזרו אליו בפרק זמן סביר או לקוח אשר ממתין זמן ארוך על הקו נמצא בסיכוי גבוה להיות לא מרוצה ובכך הסיכוי למכור לו מוצר או שירות הוא נמוך. כאשר יש מידע בזמן אמת מה מצב השיחות הממתינות למענה וכמה לקוחות פוטנציאלים השאירו פרטים וטרם נענו, ניתן לנהל נכון את מערך השירות והמכירות ולתת להם את המענה הנכון, מה שיגדיל את הסיכוי שיהפכו ללקוח משלם.
מערכת CRM כמסייעת לניהול נכון של שרשרת המכירה
מערכת CRM היא מערכת חכמה מאוד אשר בין היתר מאגדת בתוכה מידע נרחב על לקוחות קיימים, לקוחות מתעניינים, מערכת איסוף לידים וגם כל מה שקשור למערכת לעסקים בינוניים ניהול שיחות, ניהול משימות, לוחות בקרה ועוד. באמצעות לחיצת כפתור ניתן להפיק דוחות המראים את המצב בכל רגע ורגע נתון החל ממספר הלקוחות החדשים שהצטרפו, לקוחות אשר פנו לקבל מידע והאם חזרו אליהם ומה הסטטוס שלהם, לידים שונים שנכנסו למערכת והאם טופלו או שלא ועוד. הנתונים השקופים והמלאים מאפשרים למנהלים לקבל החלטות כיצד לפעול נכון מבחינת מענה ללקוחות השונים. למשל כאשר יש יותר שיחות נכנסות בפרק זמן מסוים, ניתן יהיה להעביר נציגים שיענו לשיחות כדי שלקוחות מתקשרים לא ימתינו זמן רב על הקו וכאשר יהיה מיעוט בשיחות הנציגים יוכלו לחזור ללקוחות אשר השאירו הודעות וממתינים לחזרה של נציג, ניהול נכון אשר מאפשר שירות נכון מה שמוביל ללקוחות מרוצים ולגידול במכירות של שירותים ומוצרים.