עסקים קטנים הם עסקים לרוב בתחילת דרכם או עסקים המעסיקים עד כ- 50 עובדים. לרוב מדובר על עסקים אשר קיימת חשיבות רבה גם בכל מה שקשור לשימור לקוחות אך דגש נוסף שניתן הוא על גיוס לקוחות חדשים לארגון, בכדי שיצמח ויגדל בהיקף הפעילות שלו. לצורך גידול בהיקף הלקוחות, פועלים העסקים בדרכים שונות כמו פרסום ברשתות חברתיות, קידום אורגני או ממומן במנועי חיפוש, שליחה של ניוזלטר, אתר אינטרנט, דפי נחיתה ועוד.
ניהול לידים על ידי מערכת CRM לעסקים קטנים, למה זה נכון
עסקים קטנים, לרוב בשל מגבלות תקציב מתפשרים על דברים מסוימים, למשל הם ישלחו מייל ישירות מהמייל האישי שלהם ולא דרך מערכת ניוזלטר שעולה כסף, הם יעבדו עם מסמכי אקסל לצורך ניהול של לידים ולא תוכנות ייעודיות ועוד שלל ויתורים ופשרות הכל בשל מגבלות תקציב. עסקים קטנים לרוב מפרסמים בקטן, פעמים רבות הפרסומים קורים בפלטפורמות שונות ויכול להיווצר מצב בו המידע שמגיע נאסף באופן חלקי, לעיתים במקומות שונים מה שגורם לכך שמידע חשוב וקריטי לא מגיע ולא מטופל מה שמשפיע ישירות על תהליכי מכירה וגיוס לקוחות חדשים לעסק. מערכת CRM היא פתרון נהדר שכן היא מאפשרת לרכז בתוכה מידע משלל מקומות ולעקוב אחר כל מה שנעשה עם המידע, האם נוצר קשר עם אותו לקוח מתעניין, מה הוצע לו ומה הייתה תגובתו האם היה המשך כלשהו ועוד.
מערכת CRM לניהול לידים בעסקים קטנים כמנוע צמיחה לעסק
מערכת CRM מרכזת את כל המידע מכל הפלטפורמות השיווקיות במקום אחד מסודר. בעזרת המערכת יכול בעל העסק לבצע חלוקה של הלקוחות המתעניינים בין אנשי המכירות בארגון, לבצע מעקב מי מהם שוחח וכמה עסקאות נסגרו, להפיק דוחות שונים אשר מסייעים לו לבדוק מהיכן הגיעו רוב הלידים מה שמאפשר לו להתמקד במקומות פרסום אטרקטיביים ויעילים ולא לבזבז זמן ומשאבים במקומות שלא מביאים הפניות. המעקב הצמוד מאפשר לשמור על קשר עם לקוחות מתעניינים גם בהמשך משום שעל סמך המידע שנאסף עליהם קודם לכן יודעים מה עניין אותם ויכולים להציע להם דברים רלוונטיים כמו מבצע חדש או שמוצר חדש שיוצא לשוק. בנוסף ברגע שבוצעה עסקה עם לקוח פוטנציאלי ניתן להפיק בקלות מתוך המערכת חוזה, לחייב אותו ולהפיק מסמכים חשבונאים תוך כדי משלוח קל ופשוט ישירות לכתובת המייל, מה שאומר לסגור עסקה כל עוד היא חמה ולא להשאיר פתח לחרטה.