ארגונים רבים עובדים על פי מודלים של הצבת יעדים ומטרות שונות בין היתר כל מה שקשור למכירות, גיוס לקוחות ועוד. המטרה של כל עסק זה לעמוד ביעדים שהוא הציב לעצמו שכן היעדים משקפים גדילה והתפתחות הן מבחינת גיוס לקוחות והן מבחינה של הכנסות לעסק. חלק מכל נושא תחזיות מכירה ועמידה ביעדים מתייחס לעבודה של אנשי מכירות ושיווק בארגון וישנה חשיבות רבה לדעת כיצד אותם עובדים עמדו ביעדים שכן חלקם מקבלים על כך בונוסים אך הדבר הכי חשוב זה שעובד שלא עומד ביעדים לאורך זמן ככל הנראה אינו מתאים לארגון או לאותו תפקיד ספציפי וחשוב לדעת מזה.
תחזיות מכירה ועמידה ביעדים, מה זה ואיך עושים את זה
כל בית עסק מתחיל שנה עם הגדרה של יעדים ומטרות לאותה שנה הן מבחינת יעדי מכירות, גידול לקוחות וכדומה. יש תחזית ויעדים כלליים לארגון ויש יעדים ומטרות פרטניות לעובדים בעיקר לאנשי מכירות, שירות וכדומה. במהלך השנה מבצעים אחת לתקופה בדיקה ורואים היכן נמצאים ביחס ליעדים ולתחזיות שהוצבו ובודקים האם באמת נמצאים בדרך והיעדים מושגים או שיש לבצע שינויים כלשהם כדי לעמוד ביעדים ובמטרות. יש דרכים שונות לעשות זאת העיקרית בהם היא על ידי הפקה של דוחות שונים המראים את כל המידע שחשוב כדי דעת איפה נמצאים ביחס ליעדים שהוגדרו, זה יכול להיות באמצעות קובץ אקסל שבונים במיוחד לכך, מערכות ואפליקציות שונות המיועדות אך ורק לכך או על ידי מערכת ליועצים ואנשי שירות בה יש תוספים שונים בין היתר גם לנושאים אלו.
כיצד יכולה מערכת CRM לסייע בכל מה שקשור לעמידה ביעדי מכירות?
מערכת CRM היא מערכת חכמה לניהול קשרי לקוחות אשר מורכבת מתוספים שונים אשר בין היתר יכולים לסייע בכל מה שקשור לעמידה ביעדים של תחזיות מכירה לארגון או לעובד ספציפי. באמצעות המערכת נאספים נתונים שונים משיחות עם לקוחות, לקוחות פוטנציאלים, איזה עסקאות נסגרו ובאיזה סכומים ועוד וניתן להפיק בין היתר דו”חות שונים ומגוונים. המערכת עוזרת לקבל תמונה רחבה ומדויקת של המצב הקיים ומאפשרת לבצע תהליכי שינוי בין אם על ידי חלוקה מחדש של טיפול בתיקי לקוחות, ניהול נכון של לידים ומעקב אחרי סגירת עסקאות, התערבות של מנהלים במצבים מסוימים שיכולים לעודד סגירה של עסקאות ועוד, כך שבסוף השנה תהיה עמידה מלאה ביעדים שהוצבו מבחינת היקף המכירות וגיוס לקוחות חדשים ולא תהיה הפתעה לא נעימה.