אין ספק שחלק מהצלחה של עסק זה להיות תמיד עם אצבע על הדופק בנוגע לכל מה שקורה עם הלקוחות שלו ואיפה עומדים לקוחות מתעניינים מבחינת היכולת לסגור עמם עסקה. מעבר לכך כל בית עסק רוצה לעבוד בצורה יעילה ואפקטיבית, לחסוך היכן שאפשר ולהיות ריווחי כמה שניתן, ולכן הוא נעזר בכלים שונים אשר מאפשרים לו לעבוד נכון ויעיל יותר למשל שימוש במערכת CRM שהיא מערכת לניהול קשרי לקוחות.
מהי מערכת ניהול קשרי לקוחות וכיצד היא יכולה להתאים למשרדי פרסום ודיגיטל?
מערכת CRM היא מערכת המכילה בתוכה מגוון עצום של אפשרויות וכלים היכולים להיות פתרון יעיל ביותר בכל מה שקשור לעולם הפרסום והדיגיטל וניהול העסק בצורה נכונה, חכמה ויעילה. זוהי מערכת המכילה בין היתר תוספים שונים המאפשרים לנהל מעקב אחר לקוחות קיימים בצורה מפורטת, איזה פרויקט המשרד מנהל עבור כל לקוח ומה הוא כולל, מי עובד על הפרויקט, כמה שעות הושקעו בו, מה נעשה בפועל, עד מתי הפרויקט מתוכנן וכדומה. במקביל כל נושא החיובים של הלקוחות נעשה במערכת אשר גם שולחת את המסמכים החשבונאים ללקוחות באופן אוטומטי. המערכת מציעה פיצ’ר לניהול משימות ופרויקטים כך שיודעים בדיוק מה נעשה בכל רגע ורגע נתון ואיך לחלק את העבודה בין הצוותים השונים וחשוב לא פחות לבצע מעקב אחרי לידים שהתקבלו ועסקאות שנסגרו וכמובן לבנות תוכנית מכירות ומעקב אחרי עמידה ביעדים ארגוניים, צוותים ואישיים.
כיצד מערכת CRM עוזרת למשרדי פרסום ודיגיטל בנושא של מעקב לידים
מערכת CRM מאפשרת לאסוף מידע משלל מקומות ומקורות ולבצע הפקה של דוחות שונים. למשל משרד פרסום המבצע קמפיין כלשהו ברשתות חברתיות שונות ורוצה לדעת האם הקמפיין יעיל ואם כן באיזה רשת הוא יותר יעיל ואפקטיבי יותר, המידע שנאסף מאותן רשתות מגיע למערכת ובלחיצת כפתור ניתן להפיק דוחות המראים מאיזה רשת הגיעו יותר לידים. בדרך זו אפשר למקד את הקמפיינים השונים ולגרום להם להיות יעילים יותר ולהשקיע באמת איפה שנכון. בנוסף במידה ויוצא קמפיין נרחב המקודם בשלל מקומות חשוב שהמידע שמגיע מכל המקומות ייאסף במקום אחד מרוכז ומסודר כדי שניתן יהיה להשתמש בו. בנוסף המשרד עצמו יכול באמצעות מערכת ה- CRM לעקוב מה קורה מול לקוחות מתעניינים אשר פנו אליו והביעו עניין, ליצור עמם קשר בזמן הנכון ועם ההצעה הנכונה ולהגדיל את הסיכוי לסגור עמם עסקה ולגייס אותם כלקוח לעסק.